عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آيا از آي تي دانلود راضي هستيد؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 523
بازدید دیروز : 35
بازدید هفته : 561
بازدید ماه : 19212
بازدید کل : 296638
تعداد مطالب : 1389
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

کمپانی اینتل پردازنده شش هسته ای خود را معرفی کرد. پردازنده جدید 7400 Xeon موجب افزایش 50 درصدی کارایی می شود و شامل هفت پروسسور 45 نانومتری است و هر کدام شش هسته بر روی هر چیپ و 16 مگابایت حافظه ی نهان داخلی دارند.

هسته های اضافی، حافظه ی اشتراکی بزرگ تر و وجود فناوری های پیشرفته مجازی سازی، امکانات جدیدی هستند که این پردازنده ا آن ها بر خوردار است.

پلتفورم هایی که بر اساس این پردازنده ساخته می شوند می توانند با استفاده از طرحی مجهز به 16 پردازنده، از 96 هسته ی پردازشی به طور هم زمان استفاده نمایند.


 

javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

فروش پردازنده های قدرتمند Core i7 و بر پایه معماری Nehalem از فردا يعنی 17 نوامبر 2008 میلادی بطور رسمی آغاز خواهد شد همانطور که در اخبار قبلی نيز اشاره شد پردازنده های Core i7 در طی دو سال آينده بطور کامل جايگزين پردازنده های Core 2 کنونی خواهند شد خاطر نشان ميکنم اين پردازنده ها با توجه به اينکه ذاتاً چهار هسته ايی هستند و قابليت پردازش هشت Thread بطور همزمان را دارا ميباشند انتظار ميرود انقلابی در سرعت و پردازش موازی ايجاد کتند.

اما بايد به اين مهم توجه داشت که Core i7 نسبت به Core 2 دستخوش تغييرات زياد و بهينه سازی های مهمی شده است بطوری که کنترلر حافظه در پردازنده های Core i7 کاملاً از چيپست مادربرد جدا شده و در درون پردازنده قرار گرفته است همچنین Core i7 از Triple-Channel DDR3 Memory و تکنولوژی QPI نيز پشتيبانی ميکند.
 
ناگفته نماند سوکت پردازنده های Core i7 نيز به LGA1366 ارتقا يافته است از اين رو کاربران برای بهره گيری از اين پردازنده ها نياز به تهيه مادربرد های بر پايه چيپست X58 (سوکت LGA1366) خواهند داشت که ارزانترين مادربرد توليدی بر پايه اين چيپست 260$ قيمت گزاری شده است.

خاطر نشان ميکنم از فردا يعنی از ابتدای فروش پردازنده های Core i7 شاهد فروش سه پردازنده Core i7 920 و Core i7 940 و Core i7 965XE خواهيم بود که به ترتيب دارای فرکانس هسته 2.66GHz و 2.93GHz و 3.2GHz ميباشند البته مدل Core i7 965XE يعنی قدرتمند ترين Core i7 کنونی کاملاً Un-Lock بوده و فضای زيادی را برای Overclocking در اختيار کاربران قرار ميدهد.

کمپانی اينتل Core i7 920 و Core i7 940 و Core i7 965XE را به ترتيب 284$ و 562$ و 999$ برای سفارش 1000 تايی قيمت گذاری کرده است. در زير نمايی از پردازنده Core i7 965XE را مشاهده ميکنيد ...


مطالب و اطلاعات بيشتر در مورد Core i7 و ساير پردازنده های بر پايه معماری Nehalem که تا سه ماهه اول سال 2010 ميلادی به بازار عرضه خواهند شد در لينک های زير :
 
http://www.hotoverclock.com/article-14-Intel-Secrets-Until-Q1-2010.html

http://www.hotoverclock.com/article-13--X58-Based-Motherboards.html

javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 686
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]


کمپانی AMD نسل جديدی از پردازنده خود با نام AMD Phenom II را معرفی کرد، اين معرفی با عرضه دو پردازنده AMD Phenom II X4 940 و AMD Phenom II X4 920 همراه بود که متاسفانه تا آخرين لحظه و پيش از معرفی رسمي آن ها مشخصات نهايی و دقيق اين دو پردازنده از جمله وضعيت نهايی Memory Controller آن ها در هاله ايی از ابهام بود.

قابل ذکر است که پردازنده های چهار هسته ايی AMD Phenom II X4 كه بر پايه معماری K10 طراحی شده اند از تکنولوژی ساخت 45nm بهره ميبرند و مجهز به 2MB حافظه L2 Cache (هر هسته 512KB) و 6MB حافظه L3 Cache شده اند و از تکنولوژی ارتقا يافته Cool’n’Quiet 3.0 کاملا پشتيبانی ميکنند، کمپانی AMD در اين نسل جديد از پردازنده ها علاوه بر انجام بهينه سازی های عميق نسبت به AMD Phenom مشکلاتی چون مصرف برق پردازنده، کمبود Cache و قابليت Overclocking پايين پردازنده را برطرف کرده است.

اما دو پردازنده AMD Phenom II X4 940 و AMD Phenom II X4 920 که امروز معرفی شدند به ترتيب در فرکانس کاری 3GHz و 2.8GHz فعاليت ميکنند و قيمت پيشنهادی AMD برای اين پردازنده ها به ترتيب 275$ و 235$ ميباشد لازم به ذکر است هر دوی اين پردازنده ها با مادربرد های موجود و بر پايه سوکت AM2+ ادغام پذير ميباشند و از حافظه های DDR2 و تا حداکثر فرکانس 1066MHz پشتيبانی ميکنند اما جالب توجه اينکه AMD Phenom II X4 940 از سری پردازنده های Black Edition کمپانی AMD ميباشد و بنابراين Multiplier آن باز و كاملا قابل تغيير است.

از سوی ديگر کمپانی AMD قصد دارد در ماه آينده ميلادی نسخه جديدی از پردازنده های AMD Phenom II و با قابليت آدرس دهی حافظه های DDR3 را به بازار عرضه کند، اين پردازنده ها که در دو سری AMD Phenom II X4 و AMD Phenom II X3 به بازار عرضه خواهند شد همراه با سوکت جديدی با نام AM3 معرفي مي شوند، خوشبختانه اين پردازنده ها با مادربرد های بر پايه سوکت AM2+ و حافظه های DDR2 ادغام پذير هستند و کاربران AM2+ برای ارتقای پردازنده خود نياز به تعويض مادربرد فعلی نخواهند داشت اما بايد توجه داشت پردازنده های AM2+ به هيچ وجه با مادربرد های بر پايه سوکت AM3 به دليل تداخل PIN های موجود ادغام پذير نيستند (سوکت AM3 از 938 PIN بهره ميبرد اما سوکت AM2+ از 940 PIN).

همچنين کاربران AM2+ بايد قبل از تهيه پردازنده هاي AMD Phenom II حتماً BIOS مادربرد خود را به روز رسانی کرده و اطمينان حاصل کنند که مادربرد آن ها داراي قابليت تامين برق اين نسل جديد از پردازنده ها ميباشد.

در انتها خاطر نشان ميکنم کمپانی AMD استفاده از AMD Phenom II X4 همراه با سوکت AM2 را تأييد نکرده است اما برخی از سازندگان مادربرد در BIOS های جديد مادربرد های AM2 خود پشتيبانی از اين پردازنده ها را اضافه کرده اند که در صورت استفاده مسلما از تمام توانايی های AMD Phenom II X4 استفاده نخواهد شد.

javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

همانطور که در اخبار پيشين اشاره شد کمپانی AMD اخيراً اقدام به معرفی نسل جديدی از پردازنده های خود با نام AMD Phenom II کرده است، در همين راستا و با توجه به قابليت Overclocking بالای اين پردازنده ها و با توجه اينکه پيش از اين امکان Overclocking بسياری از پردازنده های AMD با نيتروژن مايع فراهم نبود کمپانی AMD در اقدامی جالب از تيم Overclocking کشور Finland دعوت کرد تا بخت خود را در Overclock اين نسل جديد از پردازنده ها و با کمک ترکيبی از نيتروژن و هليم مايع آزمايش کند! البته در اين رويداد دو نفر از کمپانی AMD نيز به تيم Finland کمک ميکردند، برای انجام Overclock سيستم زير در نظر گرفته شد :

CPU : AMD Phenom II X4 Processor
Motherboard : DFI LANParty 790FXB-M2RS
Memory : OCZ Reaper PC-9600 2x1GB
Graphics : AMD Radeon HD 4870 X2 CrossFireX


پس از ساعت ها تلاش در نهايت گروه توانست به فرکانس 6.5GHz بر روی AMD Phenom II X4 دست پيدا کنند لازم به ذکر است تاکنون هيچ پردازنده چهار هسته ايی به اين فرکانس نرسيده بود.

اما پس از رسيدن به اين فرکانس تيم Finland اقدام به تست گيری از سيستم در 3DMark05 كرد، در طی تست گيری و در حداکثر فشار کاری دمای پردازنده منفي 232 درجه سانتی گراد بود! البته برای رسيدن به حداکثر پايداری تيم فرکانس پردازنده را نيز 200MHz کاهش داد و تست 3DMark05 در 6.3GHz انجام شد، خوشبختانه تست گيری با موفقيت انجام شد و با ثبت امتياز 45474 رکورد جهانی 3DMark05 شکسته شد، در زير Video کاملی از اين رويداد آورده شده است که بازديد از آن را به همه شما عزيزان توصيه مينماييم :


(در صورتی که از اينترنت پر سرعت استفاده نميکنيد پس از مراجعه به لينک بالا مدتي صبر نماييد تا خط قرمز کمرنگ کامل شود سپس با فشردن دکمه Play کل Video را مشاهده نماييد)

در زير تصاويری از روز قبل رويداد و آماده سازی محل و سيستم تست آمده است ...



javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در خبرهای پیشین به پردازنده های AMD Phenom II X4 و ويژگی های آن ها (خصوصا توانايي  Overclocking بالا) اشاره های روشن و فراوانی شد اما کمپانی AMD به تازگی دو پردازنده Dual-Core جديد و با تکنولوژی ساخت 45nm را روانه بازار کرده است كه مجهز به کنترلر حافظه DDR2 و DDR3 بوده و در واقع از همان معماري AMD Phenom II X4 با تقليل برخي مشخصات فني بهره مي برند.

AMD Athlon II X2 250 که یکی از این پردازنده ها است بار دیگر نام پردازشگر های AMD Athlon را پررنگ تر کرد، فعالیت در فرکانس 3.0GHz، تجهیز به 2MB حافظه کاشه سطح 2، پشتیبانی از Low-Power State و همچنین Max TDP 65W از مشخصه های این محصول میباشد، انتظار میرود يكي از بهترین گزینه های موجود براي كاربرانی که راندمان بالا همراه با قیمت مناسب را مد نظر دارند AMD Athlon II X2 250 باشد.

پردازنده ی دوم که اولین پردازنده دو هسته ای در سري AMD Phenom II به شمار می آید AMD Phenom II X2 550 Black Edition نام دارد، کاربران خصوصا مشتاقان و علاقمندان به Overclock که فرکانس کاری و حجم بالای حافظه کش را جزء اولویت های اصلی قرار میدهند با انتخابی ایده آل روبرو هستند شایان ذکر است Multiplier این پردازنده باز و قابل افزایش است که در نتیجه سهولت در Overclocking را به دنبال خوهد داشت، فعالیت در فرکانس 3.1GHz و 6MB حافظه کاشه سطح 3 بعلاوه Max TDP 80W از ويژگی های این پردازنده است.

قیمت در نظر گرفته شده برای AMD Athlon II X2 250 در بازار جهانی حدود 94$ و برای Phenom II X2 550 حدودا 110$ مي باشد امید است AMD بتواند با عرضه این دو محصول سهم زیادی از بازار را از آن خود کند.

javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

روز گذشته کمپانی AMD اقدام به معرفی محصولي بسيار جالب و ويژه کرد اين کمپانی پردازنده ايی با نام AMD Phenom II X4 42 Black Edition TWKR را به نمايش گزاشت که بر پايه هسته Phenom II و تکنولوژی 45nm ساخته شده است، TWKR که بطور خاص و تنها جهت Xtreme Overclocking طراحی شده است دارای فرکانس کاری تنها 2GHz مي باشد اما باز بودن Multiplier، استفاده از Silicon مخصوص در ساخت آن و بهينه سازی برخی از قسمت های CPU آن را به يک چيپ طلايی و فوق العاده تبديل کرده است بايد توجه داشت که مشخصات فيزيکی اين محصول با پردازنده هايی که بطور انبوه توليد ميشوند تفاوت زيادی دارد و هزينه ساخت آن نيز به مراتب از هزينه ساخت پردازنده های Phenom II X4 بيشتر است.

اين پردازنده ميتواند در دما های پايين تری نسبت به Phenom II فعاليت کرده و ولتاژ های بالاتری را نيز تحمل کند، کمپانی AMD ادعا کرده که اين پردازنده در شرايط يكسان حدودا 300 الی 400MHz نسبت به Phenom II های موجود در بازار بيشتر Clock خواهد خورد که موردي بسيار قابل توجه ميباشد، طبق گفته کمپانی AMD تاكنون تنها 100 عدد TWKR به مرحله توليد رسيده و اين کمپانی هدفی برای فروش عمومی اين محصول ندارد، اين پردازنده هاي توليد شده بطور خاص در اختيار Overclocker های مطرح دنيا قرار خواهند گرفت تا رکورد هاي جديدی مخصوصاً با کمک ترکيب هليوم و نيتروژن مايع بدست آيد، لازم به ذکر است TWKR مخفف Tweaker به معنی "بهينه ساز" ميباشد، در زير تصاويری از اين محصول را مشاهده ميکنيد ...


javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
بر طبق آخرین اطلاعات اولین پردازنده شش هسته ای AMD برای کامپیوتر های Desktop با اسم رمز Thuban و برند تجاری AMD Phenom II X6 زودتر از موعد مقرر یعنی تا سه ماهه دوم سال 2010 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. پیش از این AMD اعلام کرده بود که AMD Phenom II X6 از سه ماهه سوم سال 2010 به توليد انبوه خواهد رسید، مشخصا به نظر می رسد این اقدام AMD در جهت مقابله با رقیب دیرینه خود یعنی Intel است که قصد دارد پردازنده های شش هسته ای  خود با اسم رمز Gulftown و برند تجاری Core i9 را در آغاز سه ماهه دوم سال 2010 روانه بازار کند.

AMD Phenom II X6 با سوکت های AM3 و AM2+ سازگار بوده و دارای کنترل کننده حافظه 128 بیتی با با قابليت آدرس دهی حافظه های DDR3 تا حداکثر فرکانس رسمی 1333MHz می باشد و انتظار می رود معماری بسیار شبیه به هسته Istanbul داشته باشد لازم به ذکر است هسته Istanbul دارای سه مگابایت حافظه کاشه سطح دو (512KB به ازای هر هسته) و شش مگابایت حافظه کاشه سطح سه می باشد و هم اکنون در قالب برند AMD Opteron 24xx/84xx قابل خريد در بازار جهانی است، اطلاعات بيشتر در مورد Istanbul را از اينجا بخوانيد.

نکته جالب توجه اينکه پردازنده های شش هسته ای AMD در آستانه عرضه پلتفرم AMD Leo معرفی خواهند شد و مسلما می توانند قسمتی از این پلتفرم جدید کمپانی AMD یاشند. AMD Leo که بر پایه چیپست های AMD 890FX و 890GX طراحی شده و از پل جنوبی SB850 نیز بهره می برد دارای مزایایی چون پشتیبانی از SATA 6Gb/s و [احتمالا] USB 3.0 است و فضای Overclocking بسيار مطلوب تری را نسبت به پلتفرم فعلی يعنی Dragon ارايه مي کند.

البته بر طبق برآورد های انجام شده Thuban از نظر Performance رقيب جدی برای Gulftown محسوب نخواهد شد ولی مسلما همانند ساير هم خانواده های خود يعنی سری پردازنده های Phenom II قيمتی مناسب و همخوان با کارايی خود خواهد داشت.


javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

بر طبق آخرین خبر ها کمپانی اینتل، بزرگترین تولید کننده پردازنده های x86 در جهان، سری جدید پردازنده های خود با اسم رمز Clarkdale را سه ماه زودتر از موعد مقرر يعنی در اواخر سال 2009 میلادی به بازار عرضه خواهد کرد. فرکانس کاری حداکثر 3.46GHz، چهار مگابایت حافظه کاشه، کنترل کننده حافظه دو کاناله DDR3، پشتیبانی از تکنولوژی Hyper-Threading، مصرف انرژی در حدود 73 وات و پردازشگر گرافیکی درونی از جمله مهمترین مشخصات این سری جدید از پردازنده هاست.

با توجه به اینکه Clarkdale دارای کنترل کننده حافظه و PCI-Express به صورت مجتمع می باشد لذا نیاز به GMCH (یا پل شمالی) عملا از ميان رفته و اين هسته مستقیما به PCH های سری 5 اینتل (با اسم رمز Ibexpeak) متصل خواهد شد. کنترل کننده های دیسک سخت (Hard Disk)، کارت های شبکه، PCI و سایر موارد نیز در این پلتفرم بر روی PCH تعبیه شده اند.


پردازنده های دو هسته ای Clarkdale در سه سری متفاوت به فروش خواهند رسید و امکانات متفاوتی نیز خواهند داشت :

1) برند Intel Core i5 : با فرکانس های 3.2، 3.33 و 3.46 گیگاهرتز، 4 مگابایت حافظه کاشه و همراه با تکنولوژی Hyper-Threading [این پردازنده ها به ترتیب با قیمت های 176، 196 و 284 دلار به صورت انبوه به فروش خواهند رسید]

2) برند Intel Core i3 : با فرکانس های 2.93 و 3.06 گیگاهرتز، 4 مگابایت حافظه کاشه و همراه با تکنولوژی Hyper-Threading [این پردازنده ها به ترتیب با قیمت های 123 و 143 دلار به صورت انبوه به فروش خواهند رسید]

3) برند Intel Pentium : با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، 3 مگابایت حافظه کاشه و بدون پشتیبانی از تکنولوژی Hyper-Threading [این پردازنده با قیمت 87 دلار به صورت انبوه به فروش خواهد رسید]

پردازنده های Clarkdale بر پایه معماری Westmere (نسخه بهبود يافته Nehalem) طراحی شده اند و به علت فناوری ساخت 32 نانومتری خود مصرف انرژی بسیار پایینی دارند.

javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 618
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

گزارش سود و زیان مالی خود در سه ماهه چهارم سال 2009 میلادی را اعلام کرد. به رغم اینکه Advanced Micro Devices در سال 2009 نقطه ثابتی را در بازار دارا نبود، اما توانست 1.25 میلیارد دلار از فروش پردازنده ها و پردازشگر های گرافیکی خود در سه ماهه مذکور به دست آورد. رقمی که نسبت به سه ماهه آخر سال قبل بسیار قابل توجه می باشد. بر اساس این گزارش رسمی درآمد نهایی AMD نیز به 1.65 میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده رشد 42 درصدی سود این شرکت می باشد. همچنین درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران طبق این گزارش به رقم 1.178 میلیارد دلار و به عبارتی 1.52 دلار در هر سهم رسیده است.

لازم به ذکر است AMD در سه ماهه چهارم سال 2008 شاهد یکی از ملال انگیز ترین تجربیات خود در بازار سود و سرمایه بود. زیان عملیاتی بالغ بر 1.274 میلیارد دلار به همراه از دست دادن سود پیش بینی شده به مبلغ 1.436 میلیارد دلار که ضربه ای سخت بر پیکره این شرکت بود. اما عملکرد بازاریابی بسیار خوب در سال 2009 توانست این شرکت را از بحران اقتصادی نجات دهد و در حال حاضر AMD دارای ضریب رشدی بسیار بزرگتر از قبل است.

آنگونه که پیداست AMD برای تحکیم نتایج مالی خود در بین شرکت های بزرگ هم رده اش، چشم انداز جالبی را مورد توجه قرار داده است. سرمایه گذاری بر روی چیپست ها و پردازنده های ارزان قیمت و تراشه های گرافیکی پربازده از جمله اهداف اصلی این شرکت می باشند. البته Intel در عرصه تولید پردازنده و NVIDIA نیز در زمینه تولید پردازشگر های گرافیکی امسال محصولات متعددی را معرفی خواهند کرد و لذا در سال جاری شاهد رخداد هایی عظیم در بازار سخت افزار و کاهش قیمت ها به نفع خریداران خواهیم بود.

Dirk Meyer عضو هیات مدیره AMD در مورد نقطه عطف و روند رو به رشد AMD چنین گفته است:

  "با ورود به سال 2010 میلادی، قصد اصلی ما استفاده از مدل کسب و کار Fabless می باشد. آنگونه که ما می بینیم، با این روش خواهیم توانست رشد و پیشرفتی قابل توجه را در ترازنامه های پایانی بر جای بگذاریم. استراتژی های نوآورانه ما در طراحی ها و معماری ها به گونه ای خواهد بود که جهانی دیجیتال و بسیار پویاتر از قبل را به دوستدارانمان عرضه کنیم. تولید و تقاضا در این برهه تاریخی باید به سوی این چشم انداز حرکت کند."

javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]


کمپانی اینتل قصد دارد در سه ماه اول سال 2011 میلادی معماری جدید Sandy Bridge را جهت جایگزینی معماری فعلی خود یعنی Nehalem/Westmere روانه بازار کند. بنابر اخبار منتشر شده اینتل پلتفرم هایی متفاوت همراه با سوکت و چیپست جدید برای پردازنده های Sandy Bridge عرضه خواهد کرد. طبق آخرین اطلاعات کمپانی اینتل سوکت LGA1156 را با سوکت LGA1155 جایگزین می کند و دو کلاس از پردازنده های دو و چهار هسته ای بترتیب با توان مصرفی 65 و 95 وات را برای این سوکت جدید معرفی می کند. این پردازنده های 32nm ای که عموما مجهز به تکنولوژی های Intel Turbo Boost و Intel Hyper-Threading می باشند همانند Clarkdale دارای هسته گرافیکی درونی (البته اینبار بصورت On-Die) بوده و چیپست های P67 ،Q65 ،H67 ،H61 و Q67 برای پشتیبانی از آن ها در نظر گرفته شده است. گفتنی است این چیپست های جدید با اینکه از پهنای باند بیشتری نسبت به چیپست های سری 5 برخوردار می باشند از تکنولوژی USB3.0 پشتیبانی نخواهند کرد اما توان پشتیبانی از فناوری SATA 6Gb/s را دارا می باشند.


در همین راستا در رده High-End پلتفرم X58-Tylersburg (سوکت LGA1366) توسط پلتفرم Patsburg جایگزین خواهد شد. برخی منابع خبری اعلام کرده اند که Patsburg از سوکت LGA2011 بهره خواهد جست و پیاده سازی رابط حافظه 256 بیتی (چهار کاناله) و انتقال کنترل کننده PCI-Express به درون پردازنده را مهم ترین عوامل افزایش تعداد پین های این سوکت عنوان کرده اند اما منابعی نیز خبر از سوکت LGA1356 و رابط حافظه 192 بیتی (سه کاناله) یعنی ساختاری همانند پردازنده های Core i7 900 داده اند و سوکت LGA2011 را منحصر به پلتفرم های سرور دانسته اند. در هر صورت تا سه ماهه سوم سال 2011 تمامی پردازنده های High-End اینتل از جمله پردازنده های شش و هشت هسته اي بر پايه معماری Sandy Bridge بر روی پلتفرم Patsburg قرار خواهند گرفت.

در پايان خاطر نشان می کنم که Sandy Bridge همانند معماری Core 2 يک معماری انقلابی بوده و ساختار هسته و مخصوصاً باس داخلی آن تغيير و تا حدود زیادی بهبود يافته است، از ديگر ويژگی های بارز این معماری جدید مي توان به سيستم مديريت توان بسيار کارآمد آن و سری دستور العمل های جديد Advanced Vector Extensions اشاره کرد. Sandy Bridge در اواخر سال 2012 عرصه را به معماری Intel Haswell واگذار خواهد کرد.

javahermarket



:: موضوعات مرتبط: CPU , ,
:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آي تي دانلود و آدرس itdownload.Lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com